Nyt syksyllä aloitin uuden harrastuksen. Ihailin jo pikkutytöstä asti kummitätini nypläystyynyä ja nyppylöitä. Kummitätini lienee kironnut minut sinne kuumaan paikkaa, jonne kukaan ei halua, kun sotkin hänen nyppylöidensä järjestyksen. Muistan niin tehneeni sata varmasti. Ainakin minä olisin kironnut, sillä ei tuo nypläys niin helpolta tunnu. Mutta toisaalta se taitaa sopia minun nysvääjä luonteelleni. Sittemmin sain kummitätini (joka on muuten  tällä hetkellä 94 -vuotias) nypläystyynyn (taitaa olla malliltaan heinämaalainen) itselleni ja nyt aloitin nypläyksen kansalaisopiston opissa.

1994358.jpg

Kuvassa oleva limpputyyny on kansalaisopistolta lainassa. Lankana on liian ohutta lankaa, mutta se oli nyppylöillä valmiina ja aiheena on lyöntiharjoitus, josta pitäisi sitten “rullata” ruusu. Ja jatkoa seuraa kunhan etenen tässä minulle uudessa käsityölajissa.

Tänään ja huomenna on Joensuussa Taikasormet kädentaitomessut. Vähän pettynyt olen kun esim. Vuorelma ei ollut messuilla mukana. Olin varautunut ostamaan esim. Vuorelman vetoa, mutta nyt saalis jäi siltä osin saamatta. Myöskään Johanneksen pellava ei ollut paikalla, vaikka ainakin kaksi vuotta sitten oli (viime vuotta en muista) Muutenkin pääosassa alkaa olla kaikki valmiiden tuotteiden myyjät. Vähän ihmetyttää miten esim. silmälasien puhdistusaineet yms. pesuaineet liittyvät kädentaitoihin. Tällaisten myyjien määrä kuitenkin lisääntyy messuilla ja kädentaitotarvikemyyjien osuus vain vähenee.

1994356.jpg

Minä kuitenkin ostin yhden kirjan,  Nancie Wisemanin Lace from the Attick, Knit Piksin sukkapuikot, heijastin kankaanpalan (puuttuu kuvasta) ja Tinttamarellin osastolta Scholeller&Stahlin Popcorn -lankaa. Langasta pitäisi tulla kaulahuivi uuteen ulkoilupukuuni. Toivottavasti.