Minä olen huono ottamaan osaa blogistanian tempauksiin enkä nytkään virallisesti osallistunut pipoviikkoihin, mutta muutama pipo on kuitenkin tullut tehdyksi tammikuun aikana.  Ensimmäinen  pipo syntyi My so called scarf huvin joululahjaksi saaneelle sisarelleni.

369935.jpg

Mallineule on sama, puikot ja lankakin on sama kuin huivissa. Siis My so called scarfin mallin neule. Neuloin 56 senttiä leveän ja 21 senttiä korkean suorakaiteen, josta ompelin takasauman ja päällisauman. Näin syntyi kutosen puikoilla ja noin 40 grammaa vajaasta kahdesta kerästä Zitron Loft lankaa “my so called” pipo.

369934.jpg

Toinen pipo on sitten vanhemman tyttären toiveiden mukaan neulottu. Se on myös neulottu kutosen puikoilla. Tango fani on tuossa alareunassa kaksinkertaisena ja yläosa on Aino lankaa. Neuloin ensin alareunan Ainolla ja Tango fanilla, mutta niin se ei kelvannut.  Tästäkin tuli tuollainen “korvapipo”, koska tyttäreni ihastui tätinsä pipomalliin.

Viimeisenä raportoin, että viimeaikoina olen innostunut decoilun lisäksi myös atc-korteista.  Ensimmäisen minulle tulleen kortin sain Katilta, kun kiiruhdin sen häneltä varaamaan.

369938.jpg

Hänen korttinsa kaunis herkkyys ei tule tässä skannatussa kuvassa täysin esiin. Oma korttini Katille on vielä vähän opettelua.
369964.jpg

Neuleissa on tulossa Modasta 1/2007 malli 24 poncho Sinikan minulle lähettämästä arvontapalkinnosta. Helmet jäivät vielä ilman käyttöä, mutta kyllä minä vielä jotain käyttöä niillekin keksin.