Blogin pitäminen tosiaan alkaa hiipua. Ollaan jo helmikuussa pitkällä, ja tämä on ensimmäinen kirjoitukseni tänä vuonna. Toisaalta en minä nyt niin hirveästi ole saanut aikaankaan käsityön saralla. Perussukkia, kaulaliina, myssy, raitalapaset ja lehtihuivi taitavat olla valmistuneet sitten viime kirjoituksen.

Sukista ( kaksi paria)minulla ei ole edes kuvaa. Ne otettiin käyttöön heti, kun olin ne saanut pääteltyä. Myssyn tein itselleni. Snowdrop beret  (rav-link) on tehty yhdestä kerästä Novitan Luxus Wind’iä, neljän numeron puikoilla.

Kaulaliina (perusjoustinneuletta) on tehty nuoremmalle tyttärelle, ja se on kaksi metriä kymmenen senttiä pitkä. Lankana siinä on Drops’in Merino Extra Fine, jota meni kuusi kerää.

Ja koska minä pidän tuosta langasta ja sitä jäi yli, niin ostin toista väriä lisää ja tein raitalapaset. Pitäisiköhän tehdä vielä myssy taikka pipo tuosta langasta, hmm.

Lehtihuivi on malliltaan Lankakomeron Päivin 22 leaves shawlette. Lankana siinä on ihanan pehmeä Katian Tupa. Lankaa käytin 3,5 vyyhtiä ja puikot, mikäli oikein muistan, kokoa 3,5. Tällä kombinaatiolla huivin kooksi tuli kevyellä pingotuksella leveydessä 166 cm ja korkeudessa 58 cm. Huivi on kyllä erittäin kaunis, mutta virhehän siinä on. Nimittäin yksi rivi ei asettunut minulla millään oikein ohjeen mukaan, niinpä minä vähän sovelsin sitä oman mielen mukaan sen jälkeen, kun olin kolmeen kertaan purkanut ensin sen.