Minähän olen nyt toista talvea opetellut nypläystä. Myönnän, että olen vähän laiska siinä (kuten kaikessa muussakin), sillä tämä talven sato on ankea, sillä eilen loppui kansalaisopiston tämän talvinen lukuvuosi. Yksi työ nyplättynä eikä sekään vielä valmis. Pitäisi järjestää kotona paikka, jossa nypläystyyny saisi olla viikon esillä, niin ehkä tulisi kotonakin nyplättyä. Mutta kun sitä ei ole, niin laiskuus iskee. On helpompi kaivaa korista neule esiin kuin alkaa järjestelemään nypläyspaikkaa. Samahan se on ompelukoneenkin kanssa. Kun se voi olla koko ajan esillä, tulee helpommin ommeltua, mutta kun se ei ole niin ei tule ommeltuakaan.  Mutta siis nypläyksestä. Minä siis vasta opettelen alkeita. Tästä tulee liina. Sitten joskus kun saan ostettua pellavaa tuohon keskelle ja ommeltua sen siihen.

 

Kuten sanoin neulottua tulee helpommin. Kunhan vaan telkkarin edessä kaivaa kätensä ja koriin ja poimii jonkin niistä töistä, joita siellä on kesken. Jo jonkin aikaa sitten valmistui taas yhdet Paraphernalia sukat synttärilahjaksi. Lankana oli Dropsin Fabel, jota kului hieman vajaa 2 kerää, kun neuloin 2,25 mm puikoilla.

Minä niin tykkää tästä mallista, ja koska nuorempi tyttäreni otti käyttönsä minun Paraphernaliani, suunnittelen taas neulovan itselleni yhdet. Tosin nyt minulla on puikoilla itselleni Kiertoradalla sukat. Kesken on myös Baktus huivi, jota olen purkanut ja neulonut ja purkanut ja neulonut. Nyt siitä ehkä on muotoutumassa minun mieleinen lopultakin. Olen myös aloittanut  2010 Lace KAlender huivia (ravelry linkki).  Siis sitä joka piti aloittaa tammikuussa ja neuloa aina kunkin kuun vihje. No, jäljessä ollaan ja perässä tullaan.

Nyt on kuitenkin monta käsitöille omistettua vapaa päivää tiedossa, sillä en saa hiota enkä kumarrella. Minulta leikattiin luomi alaselästä. Siispä hyvä syy ottaa leppoisasti. 

Leppoisaa pääsiäistä!