Elämä on viime aikoina ollut pientä matalalentoa. Opiskelurintalmalla on pientä kiirettä. Olemme olleet mummolassa Savossa. Anoppi ja appi tulivat meille vieraisille, ja vaikka vierailu ei kestänyt kuin vuorokauden, siihen valmistautuminen vei myös aikaa. Huusholli oli kuin hävityksen kauhistus. Muun muassa opiskelujen takia en ollut siivonnut kunnolla työhuoneen sohvaa pitkään aikaan. Siis sitä, jossa vieraat nukkuvat ja joka tavallisesti on vuorattu minun opiskeluun liityvillä papereilla ja kirjoilla. Siinä kyllä tavallisesti majailevat myös kaikki korjausta vaativat vaatteet. No, anopin ja apen vierailu sujui hyvin. Kävimme ostamassa apelle juhlapuvun, ja juhlistimme myös hieman hänen ja mieheni yhteistä syntymäpäivää eilen. Tänään arki koitti. Täytyy aloittaa tavanomaiset jutut. Mutta! En enää ole meinannutkaan löytää kaikkia tarvittavia papereita ja allakin on hukassa. Mihin minä sen siivosin!

Käsityörintamalle ei kuulu muuta kuin epämääräisiä mallitilkkuja ja keskeneräisyyksiä. Ei siis sen kummoisempaa raportoitavaa. On muuten jotenkin tekemisen innostus tiessään. Viime viikonloppuna mummolassakaan en tehnyt yhtään mitään (paitsi korjasin yhdet housut, mutta sitä ei lasketa). Oli minulla käsityö mukana, mutta en vain ottanut sitä esille.
Esittelen teille kuitenkin syyn miksi minä en neulo sukkia. Äitini neuloo sukkia, ja paljon. Minä ja perheeni saamme aina sukat kun tarvitsemme.

89162.jpg
Tässä on tyttärieni uudet sukat.

No, minun on mentävä varmaan tekemään nuorimmaiselle jotain ruokaa. On raukka kipeä - flunssaa. Ei hänellä varmaan kova nälkä ole, mutta...