Olen taas tekemässä uusia kokeiluja, vaikka entisiäkin on kesken. Edellisen jutun kala ristipistojuttu on hippua vaille valmis, kynsikkää ja pipo on päätelty. On muuten "kiva" homma noiden kynsikkäiden päättely. Tuo virvittäin ompelu asia (= näytteet opetuspakettiin) eivät etene. Minä olen niitä kuuluisia viime tingan ihmisiä...
En malttanut pitää sormiani poissa uusista kokeiluista.

11680.jpg

Olen siis tilannut tuon Scarfstyle kirjan ja huvikseni rupesin kokeilemaan siitä Ene's scarf'ia. Lanka on tosin mitä sattuu (= ikivanhaa koneneulontatyöstä ylijäänyttä Kamenaa), mutta nyt kokeilenkin lähinnä, miten kuvion neulominen sujuu ja minkälaisen kuvion saan aikaiseksi  yhden mallikerran silmukka määrällä. Tästähän voisi ehkä tehdä huivinkin, koska lankaa on jonkin verran, mutta luultavasti puikkokokoa pitäisi pienentää. Toisaalta jokin vähän pehmeämpi (= ei yhtä karhea) lanka voisi olla parempi.
Toinen kuvassa oleva työ on varmaan monellekin hyvin tuttu Fifi, jonka ohje siis löytyy Ullasta. Se on kaksinkertaisesta ohuesta koneneulontalangasta, joista toinen on luonnonvalkoinen ja toinen on itse kasviväreillä värjätty.

Olen viime päivinä nauttinut hyvästä säästä ja ihastellut ruskaa. Pihassa ei oikeastaa enää kuki kuin tämä:

11681.jpg

Siis komea syysmaksaruoho ja sekin vähän. Tai siis nuppuja on rusaasti, mutta tuntuu, ettei  se ennätä kukkia kunnolla, sillä onhan jo syyskuun loppu.