Kiirettä on pitänyt. Olen pikaisesti käynyt sitten edellisen päivityksen Helsingissä. Vietettiin lasten kanssa Linnanmäki- ja ostospäivää. Olen myös käynyt tentissä (etiikkaa) ja tietenkin viettänyt mökkijuhannusta. Talviturkkikin tuli vihdoin heitettyä. Paljon myöhemmin kuin yleensä.
Olemme olleet myös synttärijuhlilla ja olen myös valmistellut omien lapsieni synttärijuhlia. Tytöt ovat syntyneet melkein kahden viikon välein, joten onnekseni voimme pitää yhdisteyt juhlat. Tietenkin molemmilla on omat juhlansa kavereilleen, mutta mummot, ukit ja kummit tulevat yksiin yhteisiin juhliin. Usein käy kuitenkin niin, että tähän pieneen aikaan järjestän neljät viidet juhlat, kun jollekin/joillekin ei käy se yksi yhteinen aika. No, nykyisin lastenkutsut eivät vaadi "hirveitä" valmisteluja, kun muksuille ei kelpaa edes täytekakku. Karkkia ja sipsejä yms. pitää olla, jotta kutsut ovat hyvät. Kyllä minä vielä sen täytekakun tein huomisille kutsuille (nuorempi neiti täytti 9 vuotta tänään). Saa taas nähdä syökö sitä nytkään  kukaan.

Käsityö rintamalta.
Yksi poncho melkein valmis ja uusi työ aloitettu. Ihastuin kovin
tähän huiviin. Kiitos mallista Paumau! Valitsin langaksi keltaisen Butterflyn. Utelias, kun olen kokeilin ensin kuitenkin sitä muutamilla eri puikoilla. Kuvassa on ylinnä nelosen puikot, keskellä viitosen puikot ja alinna seiskan puikot.

4728.jpg

Teen sitä nyt kuitenkin kutosen pyöröpuikoilla, koska pyöröpuikot ovat mukavammat autossa. Tosin kierretyt lankalenkit tahtovat välillä sotkeutua pudotessaan puikon "lenkkiosalle". Olen tehnyt nyt noin viisikymmentä senttiä valmista huivia.
On muuten jännä, miten eri puikot "luistavat" eri tavalla. Nuo seiskan puikot olivat tosi nihkeät.